ZAJĘCIA RUCHOWE

Kochani,
niżej przedstawiam linki do ciekawych utworów ruchowo-muzycznych do ćwiczenia lub śpiewania w domu. Jeśli macie swoje ulubione piosenki to piszcie w komentarzu.

piosenka o sprzątaniu :):)
piosenka o pomaganiu
ćwiczenia
zakręć kołem
taniec połamaniec
rytmiczna rozgrzewka
ćwiczenia po angielsku
ćwiczenia po angielsku 2
taniec do piosenki "Króla Lwa"
w-f 1
w-f 2
w-f 3
zumba kids
minionki
zumba sofia
chocolate
toca toca
zumba gangnam style
świąteczny taniec

Wf online 
Ćwiczenia z instruktorami                                             KLIK KLIK KLIK gra w gumę ćw. na bazie sportów walki pozycje wysokie na bazie sportów walki
Berek
BEREK DRUŻYNOWY – świetna zabawa z odrobiną rywalizacji. Pozwoli naszym podopiecznym popracować nad zwinnością i wytrzymałością.
PRZEBIEG: Grupę dzielimy na dwa zespoły, do wyznaczonego pola wchodzi jedna drużyna, a drugą ustawiamy w szeregu na wyznaczonym miejscu. Na sygnał nauczyciela startuje pierwszy z rzędu i ma za zadanie złapać jedną dowolną osobę, po złapaniu wraca przybija piątkę i startuje następna osoba. Pierwszy etap zabawy trwa do momentu wyłapania wszystkich zawodników.
Nauczyciel mierzy czas jednej i drugiej drużynie, wygrywa zespół, który osiągnie lepszy wynik.
MODYFIKACJA: Na środku miejsca zabawy dodajemy duży materac po którym można tylko chodzić na czworaka
JAK TO WYGLĄDA:
BEREK RATOWNIK – do tej zabawy możemy przemycić elementy gier zespołowych w zależności od potrzeb zajęć dlatego znalazł się w naszym rankingu, będziemy w niej kształtować wytrzymałość, zwinność, równowagę.
PRZEBIEG: Z pośród grupy wybieramy berka lub dwóch i taką samą ilość berków ratowników. Berek ma za zadanie złapać jak najwięcej osób, a jedynie ratownik może je odczarować w określony sposób np. podaniem sprzed klatki piersiowej po koźle do złapanej osoby (elementy koszykówki), wymiana podań odbiciem górnym ze złapaną osobą (siatkówka) czy wymiana podaniowa wewnętrzną częścią stopy (piłka nożna). Czas trwania zabawy ustala nauczyciel.
MODYFIKACJE: Podania, odbicia, chwyty piłki, uderzenia nogą w zależności jaki element gier zespołowych chcemy zaakcentować.
JAK TO WYGLĄDA:
BEREK MOST – kształtujemy zwinność, wytrzymałość i wzmacniamy mięśnie CORE (w młodszych klasach należy to traktować z delikatnym przymrużeniem oka).
PRZEBIEG: Spośród uczniów wybieramy berka 1,2,3 w zależności od potrzeb. Uczeń złapany przez berka musi zrobić "deskę" ( w zależności od poziomu zaawansowania "deska", "deska z kolan", klęk podparty). Osoba złapana może być uwolniona przez ucznia, któremu uda się przeczołgać pod mostem. Czas zabawy reguluje nauczyciel.
JAK TO WYGLĄDA:
Jeszcze nie nagraliśmy ale już niedługo 😉
BEREK ŻURAW – kształtujemy zwinność, równowagę i wytrzymałość.
PRZEBIEG: Wybieramy 1,2,3 berków w zależności od liczebności klasy (chcemy żeby gra była dynamiczna), zadaniem berka jest złapać dowolną osobę uciekającą i przekazać jej znacznik berka (znacznik, szarfę, piłkę), osoba złapana staje się berkiem. Uczniowie mogą uniknąć złapania przyjmując pozycje "żurawia" ( stoimy na jednej nodze, unosimy wysoko kolano, przekładamy rękę pod kolanem i łapiemy się za nos 🙂 ) w takiej pozycji berek nie może nas złapać. Warunek- nie można opierać się o ściany czy inne drabinki 🙂
JAK TO WYGLĄDA:
BEREK UKRYTY – świetna zabawa kształtująca zwinność, wytrzymałość i spostrzegawczość !!!
Przebieg: Klasę dzielimy na dwa zespoły, każdy zespół ma wyznaczone swoje pole gry. Przed rozpoczęciem zabawy drużyny naradzają się i wybierają jednego lidera którego muszą chronić i jednego berka, który będzie musiał odnaleźć lidera drużyny przeciwnej. Gdy narady się zakończą berek który ma szukać lidera udaje się na pola drużyny przeciwnej, na sygnał nauczyciela zaczyna się polowanie. Jeżeli berek złapie zawodnika, który nie jest liderem zawodnik ten staje w rozkroku i może być uwolniony, gdy inny zawodnik przejdzie mu pod nogami. Zabawa trwa do momentu, gdy jeden z berków złapie lidera (Lider po złapaniu podnosi rękę).
JAK TO WYGLĄDA:

Tunel  KLIK

Komentarze