Cel:
Zasady udziału w akcji:
1. Uczniowie robią kartkę, rodzice fotografują i wysyłają wychowawcy
2. Wychowawca klasy wysyła zdjęcia tylko dwóch kartek, które będą umieszczone na stronie szkoły i/lub wysłane do aleksandrowskiej gazety i na stronę miasta.
- przeczytam i napiszę wyrazy z "ż"
- potrafię dbać o zdrowie i porządek
1. Przeczytaj głośno tekst ze strony 46 (podręcznik) i odpowiedz ustnie na pytania. Pamiętaj, aby odpowiadać całym zdaniem:
- Co krąży nad polami?
- Co robią zwierzęta?
- Gdzie leży żaba i o czym marzy?
- Kto jeszcze drzemie?
Głoskę ż, Ż już znasz. Można ją
zapisać na dwa sposoby.
Dzisiaj poćwiczysz pisanie ż, a po świętach poznasz dwuznak rz.
Powiedz, patrząc do podręcznika w
jakich wyrazach będziesz pisać ż. Przeczytaj wyrazy z marginesu na str.46.
3. Pracuj w zeszycie
- Zapisz datę
- Korzystając ze wzoru liter pisanych w filmie, ćwiczeniu i pomocy najbliższych, napisz jedną linię litery ż i drugą linię litery Ż.
- Przepisz z ćwiczenia do zeszytu najładniej jak potrafisz cztery wyrazy: żaba, pożar, jeże, żółty. Każdy wyraz w nowej linijce, tyle razy, ile się zmieści do końca jednej linii. Zwróć uwagę na kształt liter oraz ich połączenia.
- Wykonaj ćwiczenie 2 str. 36 (w podglądzie 25). Zdania przepisz do zeszytu.
- Na str. 37 wykonaj ćw. 4. Zdania pięknie przepisz do zeszytu.
Zbliżają się święta wielkanocne. O tradycjach i przygotowaniach do świąt "porozmawiamy" jutro. Dziś zapraszam do sprzątania pokoju! Włącz piosenkę.
- Posłuchaj "Piosenki o sprzątaniu".
- Opowiedz swoim najbliższym, o czym jest piosenka.
-
Naucz się na pamięć słów piosenki.
Naucz się na pamięć słów piosenki.
Zastanów się, jak łatwiej będzie Ci zapamiętać jej tekst:
możesz często słuchać piosenkę i ją śpiewać
możesz z kimś z najbliższych ćwiczyć naukę tekstu na pamięć.
Piosenka o sprzątaniu domu
słowa i muzyka: Jerzy Kobyliński
Mama i tata to nie są roboty
Zawijaj rękawy, bierz się do roboty!
Samo się nie zrobi pranie, odkurzanie
I mycie podłogi i kurzu ścieranie.
Same się ubrania nie poukładają
I same talerze się nie pozmywają.
Twoje łóżko nie chce samo się pościelić
A chwasty w ogródku same się wypielić.
Skoro wszyscy razem w domu tym mieszkają
Wszyscy niech tak samo o porządek dbają.
Utwór pochodzi z płyty "Piosenki Zdrowych Dzieci"
Pamiętaj o codziennym czytaniu i podpisie rodzica na wieży czytelniczej. Do jutra!
Zadanie dla chętnych:
Chciałabym zaprosić wszystkich uczniów na Ogólnopolską Akcję "Kartka dla Medyka". Akcja polega na narysowaniu, namalowaniu czy stworzeniu kartki/rysunku z życzeniami i podziękowaniami dla personalu medycznego za walkę z koronawirusem.
Akcja trwa od poniedziałku do środy (06.04.2020 - 08.04.2020). Niech to będzie nasze podziękowanie za ich trudną pracę i znak, że doceniamy i jesteśmy im wdzięczni.
Akcja trwa od poniedziałku do środy (06.04.2020 - 08.04.2020). Niech to będzie nasze podziękowanie za ich trudną pracę i znak, że doceniamy i jesteśmy im wdzięczni.
Zasady udziału w akcji:
1. Uczniowie robią kartkę, rodzice fotografują i wysyłają wychowawcy
2. Wychowawca klasy wysyła zdjęcia tylko dwóch kartek, które będą umieszczone na stronie szkoły i/lub wysłane do aleksandrowskiej gazety i na stronę miasta.
3. Wszystkie zdjęcia kartek uczniów będą opublikowane na blogu
“Wykorzystajmy ten czas na rozmowy, debaty, wypowiedzi, rysunki, a nawet wypracowania na temat pracy lekarzy, pielęgniarek, ratowników medycznych i wszystkich pracowników służby zdrowia” – tak piszą autorki projektu Zyta Czechowska i Jolanta Majkowska z Zespołu Szkół Specjalnych w Kowanówku zachęcając do udziału w akcji.
Myślę, że to piękna idea, która pokaże ile wdzięczności i szacunku mamy dla tej grupy zawodowej. Naszym uczniom przybliży ich pracę, a także pozwoli na pokazanie ile empatii mamy w stosunku do drugiego człowieka.
Uważam, że warto wziąć udział w tej akcji, aby jak największa liczba podziękowań zawartych w kartkach dotarła do osób, które stoją na pierwszej linii frontu i z poświęceniem i narażeniem własnego zdrowia dbają o nasze życie i zdrowie.
“Wykorzystajmy ten czas na rozmowy, debaty, wypowiedzi, rysunki, a nawet wypracowania na temat pracy lekarzy, pielęgniarek, ratowników medycznych i wszystkich pracowników służby zdrowia” – tak piszą autorki projektu Zyta Czechowska i Jolanta Majkowska z Zespołu Szkół Specjalnych w Kowanówku zachęcając do udziału w akcji.
Myślę, że to piękna idea, która pokaże ile wdzięczności i szacunku mamy dla tej grupy zawodowej. Naszym uczniom przybliży ich pracę, a także pozwoli na pokazanie ile empatii mamy w stosunku do drugiego człowieka.
Uważam, że warto wziąć udział w tej akcji, aby jak największa liczba podziękowań zawartych w kartkach dotarła do osób, które stoją na pierwszej linii frontu i z poświęceniem i narażeniem własnego zdrowia dbają o nasze życie i zdrowie.
Komentarze
Prześlij komentarz