19.05.2020 r. (wtorek) ODEJMOWANIE, RELIGIA


Cel: sprawnie odejmuję w zakresie 20.

1)Sprawdź jak radzisz sobie z odejmowaniem
  • Test⇉ KLIK
  • Znajdź parę, wybierz pasującą odpowiedź


2) Każdy z nas ma swój sposób na obliczenia rachunkowe. Dziś przedstawię Wam sposób, który już był w klasie omawiany. Odejmowanie do pełnej dziesiątki. Jeśli potrzebujesz to zapisz kolorowymi kredkami przykłady z filmu do zeszytu :


  • Ćwicz  i sprawdzaj czy dobrze wykonałeś obliczenia ⇉ KLIK
  • Pracuj w zeszycie ↪KLIK



Sprawdź czy potrafisz sprawnie odejmować w zakresie 20

Otrzymasz ocenę tylko dla siebie ⇉KLIK


CZAS NA RELAKS 
PROPONUJĘ GRĘ - ZERO WYGRYWA!


  • Do gry potrzebujemy kart tradycyjnych lub Uno. Z talii wybieramy karty o wartości 1-9 oraz jokery. 
  • Każdy z graczy otrzymuje po 5 kart a resztę kładziemy w zakrytym stosie. 
  • Gra rozpoczyna się od wyłożenia ze stosu pierwszej karty a następnie gracze na zmianę dokładają po jednej karcie, odliczając przy tym od 20 w dół np. jeśli na stole leży 4, pierwszy gracz położył 6, następny 3 to kolejny gracz musi położyć 7 żeby wartość kart leżących na stole zeszła do 0.
  • Jeżeli mu się to uda, zabiera karty. Może też dołożyć kartę mniejszą niż 7 i wtedy szansę na wygraną ma przeciwnik. Jeśli gracz nie ma karty, którą mógłby dołożyć to traci kolejkę i ruch ma następny gracz (po każdym dołożeniu karty gracz mówi na głos aktualny wynik).
  • Gdy kolejni gracze również nie mają możliwości dołożenia karty dającej wynik 0 lub większy to cały ten stosik zostaje odłożony na bok do kart zużytych i zaczynamy następną kolejkę.
  • Po każdym wyłożeniu karty na stół, gracz dobiera ze stosu kolejną, tak aby zawsze mieć na ręce 5 kart. 
  • Gramy do momentu aż skończą nam się karty, wtedy podliczamy kto zebrał więcej dwudziestek.
  • Gra szybko się kończy dlatego na początku możecie się umówić na kilka rund, po których wyłonicie zwycięzcę :)
Jak radzisz sobie z odejmowaniem? Podaj w komentarzu swój przykład działania, a ja stworzę grę dla klasy! 😀

Dziś o swoim ulubionym zajęciu  opowie Wam Tymek. Posłuchajcie!







RELIGIA


Niech będzie pochwalony Jezus Chrystus!

Czy udało Wam się odnaleźć kapliczkę z Matką Bożą?  
Zauważyliście z pewnością, że Maryja spogląda na nas z olbrzymią miłością i troską. Troszczy się jak ziemska mama o swoje dzieci. Myślę, że robi to jeszcze bardziej niż nasze mamusie. Trudno nam sobie to wyobrazić, ale tak właśnie jest!
Święty Jan Paweł II tę matczyną opiekę Maryi odczuwał każdego dnia. Jego miłość do Matki Bożej pogłębiła się, gdy zmarła mu mamusia, Pani Emilia. Wtedy tato powiedział do niego, wskazując na obraz Maryi, to teraz będzie Twoja Mamusia.
Pięknie się składa, że po katechezie o Maryi wypadła nam katecheza o setnej rocznicy urodzin św. Jana Pawła II.
Pomódlmy się zatem do ich obojga. Wyobraźmy sobie, jak Maryja trzyma w objęciach małego papieża, Karola Wojtyłę i poprośmy ich, aby opiekowali się nami, naszymi rodzinami, naszym miastem-Aleksandrowem Łódzkim i  naszym państwem-Polską, szczególnie wtedy, gdy jest nam smutno i nie mamy już siły na nic.

„Zdrowaś Maryjo, łaski pełna, Pan z Tobą, błogosławionaś Ty między niewiastami, i błogosławiony owoc żywota Twojego, Jezus. Święta Maryjo, Matko Boża, módl się za nami grzesznymi teraz i w godzinę śmierci naszej. Amen.”


Możecie posłuchać, jak śpiewają tę modlitwę dzieci.


Kochani!
To właśnie wczoraj, 18 maja 2020 roku,  obchodziliśmy setne urodziny WIELKIEGO ŚWIĘTEGO, Papieża Polaka, patrona szkoły do której uczęszczacie, Świętego Jana Pawła II.

Dzisiaj nie będę dużo pisać. Chcę „oddać głos” jednej z sióstr zakonnych, siostrze Emmanueli Tomczak, która przygotowała katechezę multimedialną o tym wydarzeniu.
Znajdziecie ją na końcu lekcji.
Jeżeli macie ochotę, możecie wykonać prezent dla jubilata, zgodnie z tym, co zasugerowała siostra Emmanuela.
Niech Bóg błogosławi Wam i najbliższym.
Wasza, Pani Lilla
⇓⇓⇓

Komentarze

  1. Odejmowanie jest proste. Mój przykład 10-7+12 Karol

    OdpowiedzUsuń
  2. Nie miałem problemów z odejmowaniem. Mój przykład : 25-5+2 Niko

    OdpowiedzUsuń
  3. Odejmowanie tą metodą sprawia mi jeszcze trudność.
    17-8=... Piotrek

    OdpowiedzUsuń
  4. Odejmowanie jest trudne .Mój przykład to 18-5-3 KACPER M.

    OdpowiedzUsuń
  5. Z odejmowaniem radzę sobie całkiem nieźle. Mój przykład 20-4-6-8=... Tymek

    OdpowiedzUsuń
  6. Odejmowanie do 20 nie sprawia mi trudności. Mój przykład 19 -6-3. Zosia.

    OdpowiedzUsuń
  7. Moje działanie: 20 - 10 + 3 - 1 + 7 = ... . Amelia.

    OdpowiedzUsuń
  8. 16 - 9 - 7=.....Kalina:)

    OdpowiedzUsuń
  9. Nam odejmowanie nie sprawiało większej trudności. Ale były różne momęty. 19-8+7=18

    OdpowiedzUsuń
  10. Moje zadanie to 20 - 15 - 3 = ...... Kuba R.

    OdpowiedzUsuń
  11. Odejmowanie jest dla mnie trudne:(.Moje zadanie to 1+10 +1+9=.........Jan Sa.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jaś, na pewno sobie poradzisz z odejmowaniem, wystarczy ćwiczyć:)

      Usuń
  12. Zachęcam wszystkich uczniów klasy I d do komentarza. Brawo dla aktywnych.:)

    OdpowiedzUsuń
  13. Odejmowanie nie jest trudne,moje zadanie 20-3-4+5=Otylka

    OdpowiedzUsuń
  14. Mi działania trochę sprawiały trudność. Moje zadanie: 20-5+4+1=Ewa.

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz