Cel: sprawnie odejmuję w zakresie 20.
2) Każdy z nas ma swój sposób na obliczenia rachunkowe. Dziś przedstawię Wam sposób, który już był w klasie omawiany. Odejmowanie do pełnej dziesiątki. Jeśli potrzebujesz to zapisz kolorowymi kredkami przykłady z filmu do zeszytu :
Sprawdź czy potrafisz sprawnie odejmować w zakresie 20
Otrzymasz ocenę tylko dla siebie ⇉KLIK
CZAS NA RELAKS
PROPONUJĘ GRĘ - ZERO WYGRYWA!
- Do gry potrzebujemy kart tradycyjnych lub Uno. Z talii wybieramy karty o wartości 1-9 oraz jokery.
- Każdy z graczy otrzymuje po 5 kart a resztę kładziemy w zakrytym stosie.
- Gra rozpoczyna się od wyłożenia ze stosu pierwszej karty a następnie gracze na zmianę dokładają po jednej karcie, odliczając przy tym od 20 w dół np. jeśli na stole leży 4, pierwszy gracz położył 6, następny 3 to kolejny gracz musi położyć 7 żeby wartość kart leżących na stole zeszła do 0.
- Jeżeli mu się to uda, zabiera karty. Może też dołożyć kartę mniejszą niż 7 i wtedy szansę na wygraną ma przeciwnik. Jeśli gracz nie ma karty, którą mógłby dołożyć to traci kolejkę i ruch ma następny gracz (po każdym dołożeniu karty gracz mówi na głos aktualny wynik).
- Gdy kolejni gracze również nie mają możliwości dołożenia karty dającej wynik 0 lub większy to cały ten stosik zostaje odłożony na bok do kart zużytych i zaczynamy następną kolejkę.
- Po każdym wyłożeniu karty na stół, gracz dobiera ze stosu kolejną, tak aby zawsze mieć na ręce 5 kart.
- Gramy do momentu aż skończą nam się karty, wtedy podliczamy kto zebrał więcej dwudziestek.
- Gra szybko się kończy dlatego na początku możecie się umówić na kilka rund, po których wyłonicie zwycięzcę :)
Dziś o swoim ulubionym zajęciu opowie Wam Tymek. Posłuchajcie!
RELIGIA
Niech będzie pochwalony Jezus Chrystus!
Czy udało Wam się odnaleźć kapliczkę z Matką Bożą?
Zauważyliście z pewnością, że Maryja spogląda na nas z olbrzymią miłością i troską. Troszczy się jak ziemska mama o swoje dzieci. Myślę, że robi to jeszcze bardziej niż nasze mamusie. Trudno nam sobie to wyobrazić, ale tak właśnie jest!
Święty Jan Paweł II tę matczyną opiekę Maryi odczuwał każdego dnia. Jego miłość do Matki Bożej pogłębiła się, gdy zmarła mu mamusia, Pani Emilia. Wtedy tato powiedział do niego, wskazując na obraz Maryi, to teraz będzie Twoja Mamusia.
Pięknie się składa, że po katechezie o Maryi wypadła nam katecheza o setnej rocznicy urodzin św. Jana Pawła II.
Pomódlmy się zatem do ich obojga. Wyobraźmy sobie, jak Maryja trzyma w objęciach małego papieża, Karola Wojtyłę i poprośmy ich, aby opiekowali się nami, naszymi rodzinami, naszym miastem-Aleksandrowem Łódzkim i naszym państwem-Polską, szczególnie wtedy, gdy jest nam smutno i nie mamy już siły na nic.
„Zdrowaś Maryjo, łaski pełna, Pan z Tobą, błogosławionaś Ty między niewiastami, i błogosławiony owoc żywota Twojego, Jezus. Święta Maryjo, Matko Boża, módl się za nami grzesznymi teraz i w godzinę śmierci naszej. Amen.”
Możecie posłuchać, jak śpiewają tę modlitwę dzieci.
Kochani!
To właśnie wczoraj, 18 maja 2020 roku, obchodziliśmy setne urodziny WIELKIEGO ŚWIĘTEGO, Papieża Polaka, patrona szkoły do której uczęszczacie, Świętego Jana Pawła II.
Dzisiaj nie będę dużo pisać. Chcę „oddać głos” jednej z sióstr zakonnych, siostrze Emmanueli Tomczak, która przygotowała katechezę multimedialną o tym wydarzeniu.
Znajdziecie ją na końcu lekcji.
Jeżeli macie ochotę, możecie wykonać prezent dla jubilata, zgodnie z tym, co zasugerowała siostra Emmanuela.
Niech Bóg błogosławi Wam i najbliższym.
Wasza, Pani Lilla
⇓⇓⇓
Odejmowanie jest proste. Mój przykład 10-7+12 Karol
OdpowiedzUsuń20-5+5 Filip
OdpowiedzUsuń20-8-2=...Wojtek:)
OdpowiedzUsuńNie miałem problemów z odejmowaniem. Mój przykład : 25-5+2 Niko
OdpowiedzUsuń20-4+6=. Jasiek Stępień.
OdpowiedzUsuńOdejmowanie tą metodą sprawia mi jeszcze trudność.
OdpowiedzUsuń17-8=... Piotrek
Odejmowanie jest trudne .Mój przykład to 18-5-3 KACPER M.
OdpowiedzUsuńZ odejmowaniem radzę sobie całkiem nieźle. Mój przykład 20-4-6-8=... Tymek
OdpowiedzUsuńOdejmowanie do 20 nie sprawia mi trudności. Mój przykład 19 -6-3. Zosia.
OdpowiedzUsuń27-2-5.... Armin ;)
OdpowiedzUsuńMoje działanie: 20 - 10 + 3 - 1 + 7 = ... . Amelia.
OdpowiedzUsuń16 - 9 - 7=.....Kalina:)
OdpowiedzUsuń19-3+20=........ Zuzia.
OdpowiedzUsuńNam odejmowanie nie sprawiało większej trudności. Ale były różne momęty. 19-8+7=18
OdpowiedzUsuńMoje zadanie to 20 - 15 - 3 = ...... Kuba R.
OdpowiedzUsuńOdejmowanie jest dla mnie trudne:(.Moje zadanie to 1+10 +1+9=.........Jan Sa.
OdpowiedzUsuńJaś, na pewno sobie poradzisz z odejmowaniem, wystarczy ćwiczyć:)
UsuńZachęcam wszystkich uczniów klasy I d do komentarza. Brawo dla aktywnych.:)
OdpowiedzUsuńOdejmowanie nie jest trudne,moje zadanie 20-3-4+5=Otylka
OdpowiedzUsuńMi działania trochę sprawiały trudność. Moje zadanie: 20-5+4+1=Ewa.
OdpowiedzUsuń