Cel:
2. Trenuj dodawanie i odejmowanie na grafach, sprawdzaj klikając w kredkę czy dobrze wykonałeś/aś zadanie.
Zadanie dla bystrzaków
RELIGIA
- wykonuję obliczenia
- porównuję liczby
2. Trenuj dodawanie i odejmowanie na grafach, sprawdzaj klikając w kredkę czy dobrze wykonałeś/aś zadanie.
3. Pracuj w zeszycie do matematyki.
- Zapisz datę
- przygotuj kostkę do gry
- narysuj kolorowego węża literowego minimum 20 kółek np. takiego↷
- W pierwsze kółko wpisz liczbę 14.
- Kolejne działania będziesz zapisywał/ła z pomocą kostki.
- Rzuć kostką, ile wypadło?
- Do liczby 14 dodaj albo odejmij wyrzuconą liczbę.
- Zapisz działanie, które postanowiłeś/aś wykonać(np. +3), nad linią.
- Oblicz wynik i wpisz w drugie kółeczko.
- Znów rzuć kostką, dodaj lub odejmij liczbę oczek która wypadła na kostce.
- Zapisz działanie nad linią i oblicz wynik. Wpisz go w trzecie kółeczko, itd.
- To Ty zdecydujesz jak długi będzie Twój wąż, ale min. musi mieć 20 kółek.
W komentarzu napisz swoje różne zadania z liczbami. Stworzę grę klasową!
Zadanie dla bystrzaków
Patrz na tarczę zegara. Jakie możesz wykonać obliczenia i rysunki na zegarze, aby wynik był 6 i 12? Prześlij zdjęcie swojego rysunku zegara i obliczeń na nim.😃
RELIGIA
Niech będzie pochwalony Jezus Chrystus!
Kochane moje Dzieciątka!!! Z okazji wczorajszego Waszego święta życzę Wam dużo dziecięcej radości z każdego pięknie przeżytego dnia. Uczcie nas, dorosłych, zaufania do drugiej osoby, pokładania w niej nadziei i otwartości na świat i życie. JESTEŚCIE NASZYM SKARBEM!!! Dziękuję Wam za to!
Zaśpiewajmy Panu Jezusowi na początek katechezy, że jest wszystkim. Zróbmy to wspólnie z zespołem Mocni w Duchu:
Dzisiaj zastanowimy się nad tym, o czym nauczał Jezus i do kogo kierował swoje nauczanie. Pomyślimy też, gdzie my możemy dzisiaj słuchać Jego słów.
Zapraszam Was do obejrzenia 25 minutowego filmu animowanego zatytułowanego : „Wybacz nam nasze winy”.
Jest to historia Piotra, który zapytał się Jezusa, ile razy ma wybaczać swojemu bratu. Pamiętacie? Rozmawialiśmy o tym, gdy omawialiśmy modlitwę „Ojcze nasz”.
Oglądając film, zastanówcie się, czego chciał nauczyć Piotra Pan Jezus, gdy opowiedział mu przypowieść o nielitościwym dłużniku.
Piękna historia, prawda? Piotr zmienił swoje serce, choć wcale mu nie było łatwo. No bo komu jest prosto wybaczać ludziom, którzy są dla ciebie i innych źli? Nikomu nie jest łatwo. Właściwie bez pomocy Ducha Świętego, o którym rozmawialiśmy na poprzedniej katechezie, nie jest to w ogóle możliwe.
Pan Jezus zaprasza nas do kochania nie tylko Boga Ojca, swojego i naszego Tatusia w niebie, ale też zaprasza nas do kochania każdego człowieka.
Pokazał nam swoim życiem, jak należy to czynić. Przebaczał wszystkim, nawet tym, którzy Go zabili. Leczył chorych ludzi, wybawiał z opresji zalęknionych. Czynił to wszystko PONIEWAŻ BARDZO KOCHAŁ.
Kiedyś zapytany przez ludzi, które przykazanie jest największe, powiedział tak:
„ Będziesz miłował Pana Boga swego całym swoim sercem, całą swoją duszą i całym swoim umysłem (…) Będziesz miłował swego bliźniego jak siebie samego” (Mt 22, 37.39)
Jest to tak zwane PRZYKAZANIE MIŁOŚCI, które jest największym przykazaniem. Wypełniając je w swoim życiu, czyli kochając Pana Boga ponad wszystko, ponad zabawki, komputer, słodycze i inne przyjemności oraz kochając każdego człowieka, nawet tego nielubianego, BĘDZIEMY PRAWDZIWIE UCZNIAMI JEZUSA.
Dzisiaj, kiedy Jezus wstąpił już do swojego Ojca, do nieba, kiedy zesłał nam na ziemię swojego Ducha, możemy ciągle słuchać Jego słów.
Gdzie są one zawarte?
Pamiętacie, jaką księgę zawsze przynosiłam na katechezę? Z jakiej księgi zaczerpnięte są słowa napisane na niebiesko w naszym podręczniku? W końcu z jakiej księgi czerpał autor filmu animowanego, który obejrzeliście?
Tak, słowa Pana Jezusa zawarte są w PIŚMIE ŚWIĘTYM.
Sprawdzicie, czy mówię prawdę, gdy rozwiążecie krzyżówkę w kartach pracy na stronie 67 ( niestety nie mam tego zadania w formie pliku - jeżeli macie w domu karty pracy, to zróbcie, jeżeli nie, to trudno)
Dzisiaj uczestnicząc we Mszy Świętej, słuchamy Pana Jezusa. Właśnie wtedy spotykamy się z Nim, ukrytym pod postacią chleba. Poznajemy Go, rozgrzewamy przy Nim swoje serca, by w końcu poczuć w sobie pragnienie naśladowania Go.
Kochając Pana Boga i bliźnich czujemy się szczęśliwi.
Na koniec zaśpiewajmy sobie pieśń, zatytułowaną:
„Kiedyś, o Jezu, chodził po świecie”
Czyj głos usłyszeliście? Jeżeli nie wiedzie, zapytajcie o to Waszych rodziców.
Wasza, Pani Lilla.
1.Mam na myśli pewną liczbę. Jeśli podejmę od niej 15 to otrzymam 4. Jaką liczbę miałem na myśli?
OdpowiedzUsuń2.Czy 12<20?
3. 16+7-5=
Piotrek
Brawo Piotruś!
UsuńO jakiej liczbie myślę? Kiedy dodamy do niej 10 to będziemy mieć wynik 10.
OdpowiedzUsuńO jakiej liczbie myślę? Liczba ta jest mniejsza od 16, ale większa od 14.
Czy 6=5?
23>18?
8<9?
5-5+4-4+3-3=?
14-6+12=?
Karol
Wasz test będzie bardzo długi:)
UsuńDzisiaj była bardzo fajna lekcja. Karol
UsuńDziękuję Karol, też lubię pochwały:)
UsuńPozdrawiam Karola, a Panią Anię błagam o krótki test. Przecież nie muszą być wszystkie nasze zadania w jednym teście. Litości ;)))
OdpowiedzUsuńPiotrek
hahahaha. Dobrze, podzielę na dwa testy:)
UsuńDzisiaj wstałem o 6.00 żeby choć raz być pierwszym. Cel osiągnięty. Jutro wstanę o 12.00 żeby sobie odespać. Piotrek
OdpowiedzUsuńPiotruś, rozbawiasz mnie do łez:)
Usuń1. Jakie liczby mam na myśli: jeśli dodam do niej 8 to otrzymam 12. Jaką liczbę miałam na myśli?
OdpowiedzUsuń2. Jeśli odejmę od niej 12 to otrzymam 3. Jaką liczbę miałam na myśli?
3. tak/nie: 7=7 ; 4<8 ; 6>9
Amelia.
1. Mam na myśli pewną liczbę, jeśli odejmę od niej 10 zostanie wtedy 8
OdpowiedzUsuń2. Mam 2zł i chciałbym kupić zabawkę za 12zł, ile jeszcze muszę mieć monet dwuzłotowych.
3. Czy to jest poprawne 20<5 czy to 20>5.
1.Mam na myśli
OdpowiedzUsuńliczbę większą od 12,a mniejszą od 14 .O jakiej liczbie myślę
2.Jeśli dodam do niej 6 to otrzymam 15 .Jaka to liczba?
Kacper M.
Jaką liczbę mam na myśli jeśli dodam do niej 2 otszymam 20?
OdpowiedzUsuń18-16?
45>44?
12<13?
Nikoś
Ten komentarz został usunięty przez autora.
OdpowiedzUsuńKiedy dodamy do tej liczby 14 to otrzymamy liczbę 20. Jaka to liczba?
Usuń12>6 - tak czy nie?
10<20 - tak czy nie?
czy 19<20 ?
OdpowiedzUsuń28>26 ?
9<8 ?
29 -5 -4 =?
12<11 ?
OdpowiedzUsuń18+4 ?
8=8 ?
12+12 ?
Mam 13 zł na lalkę, która w sklepie kosztuje 19 zł. Ile pieniążków brakuje mi, żebym mogła kupić lalkę?
OdpowiedzUsuń11-3 <17-7?
12+2<14-4?
7-3=8-4?
Oblicz działania i zapisz prawidłowy znak=,<,>.
Ewa
UsuńOd pewnej liczby odejmę 2 i będzie 8 jaka to liczba?
OdpowiedzUsuń28-6+2=?
20-10-5=?
Jan Sa. Pozdrawiam całą klasę i Panią Anie :)!
O jakiej liczbie myślę? jeśli dodam do niej 15 to będziemy mieć wynik 18.
OdpowiedzUsuńO jakiej liczbie myślę? Liczba ta jest mniejsza od 10, ale większa od 8.
13-3 <15-4?
18+2>20-1?
10-3=8-4?
Oblicz działania i zapisz prawidłowy znak=,<,>.
Kalina:) Pozdrawiam:)